dilluns, 30 de març del 2020

Recomanacions 6è - 3 (correu electrònic)


Hola a tots i a totes!

Tercera setmana de confinament... D’alguns n’anem sabent per correu electrònic. Esteu enviant textos que us anem corregint, exercicis de l’ “Em poso a prova” de Matemàtiques per anar repassant i aprofundint en els temes de fraccions, comentaris sobre els vídeos que us pengem al blog, exercicis de Llengua castellana, dubtes sobre els circuits elèctrics o l’STOP MOTION... Dels altres en sabem una mica menys. ÉS NECESSARI QUE US ORGANITZEU BÉ EL TEMPS I QUE NO DEIXEU DE LLEGIR, D’ESCRIURE I DE CALCULAR una mica cada dia. Així, doncs, sabent que cadascú s’ha d’organitzar el seu temps en funció del que ja sap que li costa més i que comencem una nova setmana, us proposem / adjuntem una sèrie d’activitats que us poden servir per avançar en els diversos àmbits curriculars, en funció del temps que hagueu decidit dedicar-hi cada dia (a cadascuna d’elles) i del que us quedi pendent de fer de les setmanes anteriors.

A més a més, us proposem, pels que creieu que la necessiteu, una tasca 0 que anomenarem “Organització COVID-19”. Es tracta de que, si no ho heu fet encara, us organitzeu bé el vostre propi horari tot tenint en compte que cal que treballeu principalment la lectura, l’escriptura i el càlcul i, evidentment, el que més us costa, que actualment ja ho sabeu. SABER ORGANITZAR-VOS EL VOSTRE TEMPS ÉS UNA HABILITAT QUE US SERÀ MOLT ÚTIL DE CARA AL CURS VINENT.
  •   Llengua catalana:

-Tornem a destacar que és important que llegiu i escriviu cada dia.

-Us animem, doncs, als que encara no us hi heu animat, a enviar-nos el que aneu escrivint, tot seguint les propostes de http://www.escripturaexpressiva.cat/escriu-respira/ per a cada dia de confinament i afegint-hi el “hashtag” corresponent, tal i com us vam proposar fa una setmana. Alguns ho esteu fent molt bé i us podem anar corregint de manera sistemàtica i, per tant, esteu aprofitant aquesta oportunitat per avançar en el que més ens costa normalment, que és l’expressió escrita. Molt bé! D’altres no sabem si ho feu o no... Ens ho podeu enviar en WORD però també fent fotografies als vostres escrits. Són exercicis d’escriptura entretinguts que no haurien de durar més de 10 minuts. Us aniria molt bé anar-los seguint... Així quan tornem escriurem molt millor!

-Un altre cop també us proposem que ens envieu les recomanacions dels vostres llibres preferits, ja siguin els que us esteu llegint aquests dies o no..., per tal de poder-los compartir més endavant.

-Si teniu germans/es o adults disponibles a casa que us puguin ajudar agafeu les paraules que lletregem a classe al final de les sessions de Llengua catalana i feu el mateix exercici: lletregeu paraules endavant i endarrere per tal de seguir fomentant la millora ortogràfica.

-En aquesta línia (potenciar la millora ortogràfica) també podeu preparar-vos dictats i fer-los. Us adjuntem una sèrie de textos que us poden servir per tal de dur a terme aquest tipus d’exercici.

  •      Matemàtiques:

-Us tornem a proposar, als que encara no ho heu fet, que ens envieu exercicis de l’ “Em poso a prova” dels temes de fraccions. Podeu fer-ne fotografies. Seleccioneu aquells exercicis dels continguts que més us costen i endavant. Doneu-nos l’oportunitat de corregir-vos i a la tornada sereu experts en fraccions!

-Us recordem també que podeu practicar els diferents continguts matemàtics tot fent ús dels exercicis proposats aquí: https://es.ixl.com/math/6-primaria (cada dia uns quants prèviament al registre).

-Us adjuntem també 3 fitxes de matemàtiques que podeu anar fent: un dossier de fraccions i dues fitxes d’operacions que creiem que us poden anar bé practicar, juntament amb els solucionaris de les mateixes (en un document a part). Si teniu qualsevol dubte, però, escriviu-nos a amatverdu6j@gmail.com i així en podrem fer un seguiment.

-Finalment, us proposem que inventeu enunciats originals de problemes la solució dels quals passi per fer ús de les operacions amb fraccions i ens els envieu resolts a amatverdu6j@gmail.com. Aleshores els podrem compartir.


  •        Llengua castellana:

-Tornem a destacar que és important que llegiu i escriviu cada dia.

-En aquesta línia (potenciar la millora ortogràfica) també podeu preparar-vos a casa dictats i fer-los. Us adjuntem una sèrie de textos que us poden servir per tal de dur a terme aquest tipus d’exercici.

-Us recordem també que podeu anar repassant els dos últims temes treballats i fent els exercicis de repàs que considereu que us poden anar bé per tal d’aprofundir més en els continguts treballats. Si ens els voleu enviar a amatverdu6j@gmail.com també us els corregirem.

  •        Educació artística / àmbit digital:

-Us tornem a recomanar molt que realitzeu el vostre propi curtmetratge tot fent ús de l’aplicació STOP MOTION STUDIO.

  •    Llengua anglesa:

-La Laura ens demana que el que aneu escrivint, si podeu, ja sigui mitjançant fotografia o un document de Microsoft Word ens ho envieu al correu de 6è que us ho anirà corregint també.

De manera general, us recomanem també que si teniu temps feu els exercicis proposats per a les diverses àrees curriculars en aquests dos enllaços:


A més a més, ja que no podem fer “Basket Quiz” a l’aula us hem preparat un Kahoot perquè poseu a prova tot allò que hem anat aprenent. És un bon moment per reflexionar sobre el que hem anat treballant a l’aula de manera lúdica. Aquí el teniu:


Vinga, a organitzar-vos el temps i a treballar!

Una abraçada ben forta!

Les tutores de 6è

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada