dilluns, 23 de març del 2020

Recomanacions 6è - 2 (correu electrònic)


Hola a tots i a totes!

Com esteu? Cansats i fastiguejades o feliços de veure’ns menys? Esperem que ens trobeu, com a mínim, una miqueta a faltar. Nosaltres ho fem cada dia! I si poguéssim tornaríem sense pensar-nos-ho dues vegades! Sobretot tenim moltes ganes de veure els vostres circuits elèctrics, que a hores d’ara ja deveu tenir enllestits, oi? Ja els heu presentat a casa diverses vegades? Ja se saben de memòria les paraules “generador”, “receptor” i “fil conductor”??? Esperem que sí! I que si no se sàpiguen ja el vostre guió de teatre...

Doncs bé..., us vam dir que si tot seguia igual us escriuríem el dia 30 per seguir avançant amb més agilitat, però com que alguns esteu molt motivats i motivades fent exercicis de matemàtiques i enviant-nos-els per correu electrònic i escrivint-nos per resoldre dubtes, us fem, a més a més de les que ja us vam enviar, tres propostes més. A veure què us semblen...:

1. Un cop acabat el circuit elèctric i la preparació de la seva presentació oral a l’aula podeu fer servir la maqueta que heu elaborat com a decorat per tal de realitzar un petit curtmetratge tot fent servir la tècnica de l’STOP MOTION. En què consisteix l’STOP MOTION? Doncs es tracta d’una tècnica d'animació que consisteix en capturar fotografies consecutives d'un objecte movent-lo una mica -molt poquet!- entre fotografia i fotografia de manera que, visualitzant-les ràpidament, sembla que l'objecte es mou. Aquí us deixem una sèrie de curtmetratges realitzats mitjançant aquesta tècnica:

·        Wolf and Pig: https://www.youtube.com/watch?v=rmkLlVzUBn4
·        Gulp: https://vimeo.com/26877221
·        Pingu As a Chef: https://www.youtube.com/watch?v=Sct5j7Quo54
·  Curtmetratges en STOP MOTION realitzats per alumnes de 6è de l’Amat Verdú: http://cipamatverdusuperior.blogspot.com/2017/06/stop-motion.html

Aleshores, us proposem que us inventeu una història de ficció (emocionant, original, divertida...), la que vulgueu, que tingui com a decorat l’escenari de la vostra pròpia maqueta i que, a partir d’aquí, feu una sèrie de fotografies (poseu-hi paciència, n’hi ha d’haver moltes amb petits moviments de personatges, objectes... entre elles!) i les munteu totes juntes per aconseguir un vídeo, és a dir, el vostre curtmetratge en STOP MOTION. Veureu que és molt fàcil tot fent ús d’aplicacions mòbils gratuïtes com STOP MOTION STUDIO, que és la que us suggerim i de la qual us n’hem preparat una breu guia en pdf que us hem enviat per correu electrònic. Cal dir que totes elles són molt intuïtives i molt fàcils d’utilitzar. Si investigueu una mica de seguida descobrireu com funcionen!

Ara que teniu temps, doncs, us animem a fer volar la creativitat i a imaginar una història, a fer moltes fotografies i a muntar, doncs, el vostre propi curtmetratge, que podríem veure tots junts quan presenteu el vostre circuit elèctric a l’aula ben aviat.


2. Escriure, no deixar d’escriure. Teniu temps de millorar puntuació i ortografia, de guanyar riquesa de vocabulari... Per això us facilitem l’enllaç a una pàgina web pensada precisament per escriure una mica cada dia. És aquesta: http://www.escripturaexpressiva.cat/escriu-respira/
Cada dia hi ha una proposta absolutament divertida que podeu seguir i que us servirà per avançar en l’àmbit de l’expressió escrita. Veureu que són exercicis breus i originals. Val la pena que hi feu un cop d’ull!
Si voleu que us retornem les correccions del que aneu escrivint, podeu fer una foto als vostres escrits o enviar-nos un WORD amb els mateixos a amatverdu6j@gmail.com. És una bona manera de seguir treballant en l’escriptura des de casa! Si ens ho envieu hi podeu afegir el “hashtag” Dia #3, Dia #4... per tal que sapiguem quina activitat heu volgut fer.

3. Escriure, no deixar d’escriure. Teniu temps de millorar puntuació i ortografia, de guanyar riquesa de vocabulari... Per això és molt important llegir cada dia una mica. Si ho esteu fent envieu-nos les vostres recomanacions a amatverdu6j@gmail.com Feu constar el nom del llibre, l’autor, l’editorial, un petit resum de l’argument del mateix i un parell de línies sobre el perquè el recomaneu. També podeu recomanar-nos llibres que us hagin agradat molt, encara que no els hagueu llegit ara durant els dies de confinament. Vinga, que pot ser una bona manera d’ajudar als altres a aprendre a gaudir de la lectura. Tenim una oportunitat única per aconseguir-ho!

I fetes les propostes us recordem també que, en qualsevol cas, entrar al blog de Cicle Superior i fer els exercicis proposats per a l’alumnat de 6è són dues opcions meravelloses per no perdre el fil i seguir calculant, escrivint i estant del tot connectats.

A més a més, la Laura ens ha demanat que us fem saber que les vostres cartes ja han arribat a la seva destinació!

I per qualsevol cosa, absolutament tot el que necessiteu aquests dies, ens trobareu, doncs, a amatverdu6j@gmail.com. No dubteu en escriure’ns, seguir enviant exercicis matemàtics, dubtes... sempre que vulgueu. A nosaltres ens fa moltíssima il·lusió saber de vosaltres!

Una abraçada ben forta,

Judit i Júlia

4 comentaris:

  1. Jo no he acabat el circuit... 😅

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aina!!! Vinga, t'hi has d'animar quan acabis! Amb tota la teva creativitat!

      Elimina
  2. El que més m'ha agradat es ek de "Wolf and Pig" 😂🐺🐷

    ResponElimina